Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på noen av de spørsmålene vi oftest får fra våre kunder.
Finner du ikke det du lurer på er det bare å ta kontakt.

Mitt abonnement

  • Endre fast leveringsadresse
  • Registrere midlertidig omadressering
  • Omadressere avisen til en du kjenner
  • Gi bort avisen til en institusjon/skole
  • Si fra om uteblitt avis
  • Endre din kontaktinformasjon

Gå inn på siden for mitt abonnement. Dersom du ikke har brukernavn/passord, kan du opprette en ny bruker.

Abonnementsnummeret ditt finner du på din faktura. Har du ikke tilgang til faktura, må du gjerne kontakte vårt kundesenter på tlf. 55 23 50 23.

Sjekk at du har skrevet brukernavn og passord riktig. Dersom du har glemt ditt påloggingsopplysningene, gå inn på lenken ”glemt passordet". Legg inn e-postadressen din så sender vi deg en e-post med nødvendig informasjon for å logge inn.

 

Adresseforandring og ferie

Ønsker du å flytte avisen til en annen adresse for en midlertidig periode går du inn på Mitt Abonnement. Velg så omadressering og legg inn den nye adressen avisen skal leveres til. Legg inn tidsrom for omadresseringen. Og send bestilling.

Klikk deg inn på Mitt Abonnement. Her finner du lenken omadressering. Fyll inn din nye adresse og ”hake” av for fast omadresering. Legg inn dato for første dag på ny adresse og klikk Send bestilling

Ja, du kan velge å få tilgang til eAvisen. Dette velger du på samme side som du legger inn andre ferieendringer. Kryss av for endres til eAvis. Merk deg at papiravisen da blir stoppet i samme periode.

Ja, ta kontakt med vårt kundesenteret på tlf. 55 23 50 23.

Det er gratis å flytte avisen til adresser i Hordaland og Sogn og Fjordane. Utenom dette gjelder disse portosatsene:

  • Sør-Norge kr 2 pr dag.
  • Midt- og Nord-Norge kr 5,50 pr dag.
  • Norden kr 20 pr dag.
  • Europa kr 26 pr dag.
  • Verden forøvrig kr 36 pr dag.

Vi finner en institusjon for deg. Alt du trenger å gjøre er å gå inn på Mitt abonnement og velge "Gi bort avis". Angi start- og tilbakedato og trykk "send bestilling".

 

Avtalegiro

Avtalegiro er et fast betalingsoppdrag med et fast trekk den 20. hver måned.

Kontakt vårt kundesenter på tlf. 55 23 50 23.

Ja, du kan endre beløpsgrensen, men forfallsdato er fast.

Banken kan ikke foreta trekk fra din konto utover det du har satt som trekkgrense.

Trekket vil ikke bli foretatt og du vil få melding i din nettbank om dette.

Det kan skyldes at beløpsgrensen er satt for lavt.

 

Uteblitt avis og dagens levering

Nei, det kan de ikke. Ta kontakt med vårt kundesenter for hjelp på tlf 55 23 50 23.

Logg deg inn på Mitt Abonnement og klikk på klage på levering. Her kan du melde fra om manglende levering av dagens avis. For manglende levering av tidligere utgaver må du kontakte vårt kundesenter på tlf. 55 23 50 23.

Ja, vi kan etterlevere i hele Bergen kommune (og i noen områder utenfor Bergen). For å kunne etterlevere, må vi ha beskjed om uteblitt avis innen kl 11.00.

Nei. Dette er per dags dato ikke mulig.

Dersom avisen ikke kan etterleveres, vil Bergensavisen godskrive abonnenten det som er betalt for avisen i tilsvarende tidsrom forutsatt at kunden snarest melder fra om uteblivelsen.