Shit, er ikke bussen i Tide?

Logoen til bergensområdets nye busselskap er svært anvendelig. Den består selvsagt av navnet "Tide", men foreslår også et banneord du kan si nå bussen er sein.

Eirik Langeland Fjeld E-post
Publisert 20.11.2006 kl 11:01 Oppdatert 14.12.2006 kl 14:35

Tips en venn på e-post:


Logoen til det nye selskapet Tide får en ny betydning når den speilvendes... (Manipulert av Eirik Langeland Fjeld).
Logoen til det nye selskapet Tide får en ny betydning når den speilvendes... (Manipulert av Eirik Langeland Fjeld). Foto: Tide
Logoen til Tide får ny betydning når du ser den i speilet i bilen din (20.11.2006).
Logoen til Tide får ny betydning når du ser den i speilet i bilen din (20.11.2006). Foto: Eirik Langeland Fjeld (MMS)

  • TIPS OSS!
    Vet du om rare, uvanlige eller morsomme logoer - speilvendt eller ikke?
    * MMS: Kodeord BAfoto til 22229
    * E-post: internett@ba.no
    * Telefon: 800 33 044

Ordet er forresten lettest å gripe til når du kjører bil og har en buss litt vel tett i hekken.

Det er nemlig når du ser Tide-logoen i et speil at du du bli minnet om hvor mye dritt som finnes.

- Logoen blir faktisk "shit" når du ser den i speilet, sier Kristian Brusletto Eriksen og Leif Kvarme til BA.no.

De to oppdaget logoens doble betydning under en kjøretur i sentrum forleden.

- Fint at de har brukt millioner på ny profilering, sier de to tørt og ironisk.

Mer om Tide:
* Tid(e) for frokost
* Godkjente fusjonen

På forsiden nå


Harmoni i høyden

Hver uke møtes en gruppe mennesker på toppen av Stoltzekleiven. Sammen finner de en indre ro. Uansett årstid, og uansett vær.

...

– Er økt kompetanse blant trenerne i barnefotballen til hinder for at foreldre stiller opp?

Debatten i barnefotballen er preget av to steile fronter og manglende evne til å se felles løsninger, skriver Harald Lien i dette innlegget.

Brannmagasinet: Se og le!

Elleville parodier på Rikard Norling og Erik Huseklepp.