Diskusjonsforumet på Brann bataljonen sine nettsider ble raskt proppfullt av edder og galle etter at utseendet på neste års drakt ble offentliggjort.

Den store majoriteten av supporterne slaktet utseendet. Både den nye jubileumslogoen som BA eksklusivt presenterte i går, all reklamen og komposisjonen av firmamerkene ble gjenstand for hvass kritikk.

TAR KRITIKKEN: Hans Lokøy er effektsjef i Brann. Han har ikke vondt for å se at drakten ikke faller i smak hos alle.

– I en ideell verden skulle vi hatt en «renere» drakt, og vi har et mål om å lage drakt i 2011 med bare én logo på. Men inntil videre må man bare akseptere at vi har solgt sponsorplass på drakten. Pengene vi tjener på det er helt avgjørende for Brann, påpeker Lokøy.

– Det er også ting ved drakten jeg personlig ser kunne vært annerledes, medgir han.

ETTERTRAKTET: Stygg eller ei – Brann-butikken solgte ifølge Lokøy drakter som varmt julebrød i går.

– Jeg har ikke tall på hvor mange vi har solgt, men den har solgt godt. Vi fikk en ny draktsponsor etter at draktene var satt i produksjon, derfor må vi trykke på det siste sponsormerket manuelt. Det er tidkrevende, men vi har stått på for å få trykket opp nok.

Jubileumsdrakten er ikke årets første lansering. Tidligere i år har Brann lansert både en UEFA-cupdrakt, en gulldrakt i en gulaktig sjattering og en rød «limited edition»-drakt med gullskrift og tre stjerner ved kragen. Drakten spillerne brukte i år ble lansert 1. desember i fjor og kom i tre forskjellige varianter.