Omdømmemåling: Rema faller - Coop og Kiwi med solid hopp

Ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse har Remas omdømme falt med 7,3 poeng siden i fjor. Her Rema-sjef Ole Robert Reitan.

Ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse har Remas omdømme falt med 7,3 poeng siden i fjor. Her Rema-sjef Ole Robert Reitan.

Av

Rema: – En tydelig tilbakemelding.

DEL

Vær hjemme selv om du er borte. Lokale nyheter – 5 kr for 5 uker

Siden dagligvarekjeden Rema 1000 ved årsskiftet innførte den såkalte «Bestevenn-strategien», som innebar at de droppet en del leverandører, har de fått mye pepper.

Samtidig med dette lanserte de Æ-appen, som gir avslag på utvalgte varer. Likevel hadde selskapet en negativ vekst på 3,6 prosent i februar.

Ifølge kommunikasjonsbyrået Apelands årlige omdømmeundersøkelse har Remas omdømme falt med 7,3 poeng siden i fjor, skriver Dagens Næringsliv (bak betalingsmur).

Ifølge kommunikasjonsbyrået skyldes fallet i stor grad «Bestevenn-strategien». 

Samtidig gjør konkurrentene Coop og Kiwi et hopp på listen, med henholdsvis 6,5 og 5,2 poeng.

– Dette er en tydelig tilbakemelding fra publikum, som ikke er overraskende i lys av de siste månedenes støy rundt Rema. Vi vet at endringer er krevende, og dagligvarebransjen er intet unntak i så henseende, sier kommunikasjonsdirektør i Rema 1000, Mette Fossum, til DN.

Likevel er hun ikke bekymret. Hun sier de må leve med variasjoner i hvordan de scorer på omdømmemålinger, og at Rema er trygge på at de på sikt vil levere i tråd med det kunden vil ha.

Det er salgsnettstedet Finn.no som topper omdømmelisten, og det for tredje år på rad.

Les også: Ølsalget fortsetter nedover i Remas butikker

Les også: Adams Matkasse går til kamp mot de store

Artikkeltags