BKK selger kunder

BKK selger 15.000 kunder til Ventelo. Illustasjonsfoto.

BKK selger 15.000 kunder til Ventelo. Illustasjonsfoto. Foto:

Artikkelen er over 7 år gammel

Ventelo kjøper over 15.000 av BKKs bredbåndskunder som er tilkoblet ADSL-teknologi.

DEL

Vær hjemme selv om du er borte. Lokale nyheter – 5 kr for 5 uker

– Vi selger fordi vi ikke oppnår stor nok skala til å betjene ADSL-kundene på en kostnadseffektiv måte, sier viseadministrerende direktør Owe Hagesæther i BKK Marked i en pressemelding.

– BRA VALG: Kundeporteføljen som inngår i avtalen, består av omlag 11 500 privatkunder, rundt 3 500 bredbåndstelefonikunder og nær 200 bedriftskunder. Alle er koblet opp på ADSL-teknologi.

BKK betegner Ventelo som en stor, nasjonal leverandør som satser betydelig på dette segmentet.

– Vi er overbevist om at kundene vil oppleve dem som en god leverandør, sier Hagesæther.

– Vi tilbyr BKK-kundene fortsatt gode priser og hastigheter på bredbåndet, og ønsker alle velkommen til oss, sier konsernsjef i Ventelo, Stig Herbern.

OVERGANG: Kundene vil i løpet av de neste dagene få detaljert informasjon om det praktiske rundt overgangen til ny leverandør, og de vil bli formelt overført til Ventelo i løpet av neste halvår.

Ventelo har tidligere kjøpt kundeporteføljer av mindre aktører som MTU og DirectConnect. Med dette oppkjøpet, og god vekst i eksisterende virksomhet, har Ventelo ambisjoner om økte markedsandeler.

Ventelo eies av seks store kraftselskaper, og består av forretningsområdene Ventelo Privat, Ventelo Bedrift, Ventelo Networks og Ventelo Wholesale, samt det heleide datterselskapet Broadnet.

Artikkeltags