Norwegians nettsider i knestående på grunn av nyttårssalg

Norwegian la ut over én million billigbilletter for salg mandag morgen, men kundene ble svært frustrerte da nettsiden kollapset på grunn av stor pågang.

Norwegian la ut over én million billigbilletter for salg mandag morgen, men kundene ble svært frustrerte da nettsiden kollapset på grunn av stor pågang. Foto:

Artikkelen er over 5 år gammel

Raser mot Norwegians billigsalg. – Umulig å få kjøpt billetter, konkluderer Svein Flaktveit etter å ha ventet i tre timer.

DEL
  • SISTE: Nettsidene er nå i funksjon igjen.

Norwegian lanserte et stort nyttårssalg mandag. Salget var forhåndsannonsert til å starte mandag 6. januar klokken 0800.

Svein Flaktveit var en av dem som satt klar for å sikre en billig billett.

– Skulle ha en billett til Spania. Ti på åtte klikket jeg meg inn på nettsiden for å se hvilke billetter de hadde, men det er jo umulig å få seg en billigbillett slik de annonserer med, sier Svein Flaktveit.

Flaktveit har hus i Spania, og har billett til seg seg allerede. Nå skulle konen ha seg en billett.

Bergenseren sier at han har prøvd litt forskjellig i løpet av de siste timene.

– Jeg prøvde å ringe kundeservice, men de sa at jeg måtte bestille billettene på nettet, sier han oppgitt.

Det er vanligvis mulig å kjøpe billetter over telefonen mot en tilleggsavgift hos Norwegian.

TEKNISK FEIL

Flaktveit er ikke alene om å ha trøbbel.

Nå BA prøver å bestille en billett kommer det først opp en beskjed om at det er stor trafikk.

Deretter står det at tjenesten ikke er tilgjengelig på grunn av en teknisk feil.

Informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian sier at problemene skyldes at kapasieten på nettsiden er sprengt.

– Vi har lansert nyttårssalget vår i dag, og det er ekstremt stor pågang. Dessverre er det slik at man ikke få bestilt slik situasjonen er nå, sier Sandaker-Nielsen til BA.

Ifølge Sandaker-Nielsen jobber IT-avdelingen med å utvide kapasiteten på nettstedet. Han mener det vil være i orden igjen om kort tid.

Svein Flaktveit er mektig lei av å vente.

– Det er rent svineri. Er det slik de skal lokke kundene til seg? spør han.

Sandaker-Nielsen beklager.

– Det har dessverre vart noen timer. IT-folkene jobber på spreng for å få sidene opp og stå igjen. Hvis det er noen trøst, så er det slik at ingen av billigbillettene blir solgt slik det er nå.

Artikkeltags