Interessen for Lothepus har eksplodert

Leif Einar «Lothepus» Lothe og Joar Førde er for mange blitt selve symbolet på mannemannen. Oddingen med sprengladningen klar er omtrent mer populær en kongehuset, og han klarer å fylle hele Ricks bare for å feire at fjerde sesong av Fjorden Cowboys er i gang. Det er det ikke mange andre som klarer. Foto: Emil Weatherhead Breistein

Leif Einar «Lothepus» Lothe og Joar Førde er for mange blitt selve symbolet på mannemannen. Oddingen med sprengladningen klar er omtrent mer populær en kongehuset, og han klarer å fylle hele Ricks bare for å feire at fjerde sesong av Fjorden Cowboys er i gang. Det er det ikke mange andre som klarer. Foto: Emil Weatherhead Breistein

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Nordmenn får simpelthen ikke nok av den rufsete sprengingsbasen.

DEL

Reality-kjendis Leif Einar «Lothepus» Lothe (46) er Norges nye TV-yndling. Som bonde i «Farmen kjendis» på TV 2 har han allerede bidratt til kanalens største TV-suksess noensinne.

Nå viser ferske TV-tall at det drypper på Lothepus' eget program – «Fjorden Cowboys».

Programmet hadde nesten 300.000 seere på TV 2 Zebra onsdag kveld. Det er rekord. Aldri før har et underholdningsprogram hatt så mange seere på nisjekanalen.

Selv har Lothepus ingen god forklaring til suksessen.

– Gudene må vite hvorfor dette er så populært. Det er vel kanskje fordi vi er sånn som vi er, og ikke skuespillere. Jeg tror seerne liker det ekte, sånn som det egentlig skal være. Ikke masse dill og dall, sier han til Nettavisen.

Den enorme suksessen får konsekvenser.

– Jeg får over 300 telefoner hver dag. Det ringer i ett. Mange vil vite hvem som vinner «Farmen kjendis». I løpet av dette intervjuet får jeg sikkert seks-sju tapte anrop. Hele Norge har klikket, fortsetter han.

– Da skal jeg gi meg mens leken er god.

Seertallene til himmels

Den Gullruten-nominerte dokumentarserien er inne i sin fjerde sesong. TV 2 finner frem superlativene for å beskrive seertallene.

– Det er formidable seertall for «Fjorden Cowboys» på TV 2 Zebra. Serien har vært populær og hatt en fast seerskare i flere år, men nå ser vi jo at Lothepus sitt inntog på «Farmen kjendis» har fått seertallene til å eksplodere, sier kommunikasjonssjef Jan-Petter Dahl til Nettavisen.

Han forteller at første episode som ble sendt for en uke siden har allerede totalt antall visninger på nesten 500.000 seere.

– Så er det ekstra moro å se at folk har fått øynene opp for hele serien som er tilgjengelig i sin helhet på TV 2 Sumo, sier Dahl.

Totalt antall visninger på første sesong er så langt 167.000 seere. Sesong to har 443.000 seere. Tredje sesong har i skrivende stund 425.000 seere.

Så langt har fjerde sesong nesten 600.000 seere.

Artikkeltags