Mer reklame på Facebook

Facebooks grunnlegger Mark Zuckerberg synes det er en god idé å putte reklame i nyhetsfeeden din.

Facebooks grunnlegger Mark Zuckerberg synes det er en god idé å putte reklame i nyhetsfeeden din. Foto:

Av
Artikkelen er over 7 år gammel

Fra denne uken får du sponsede historier blant venneoppdateringene.

DEL

Nå er det ikke lenge igjen til du får se reklame og såkalte «sponsede historier» i din ticker-nyhetsfeed. En talsperson fra Facebook har bekreftet at endringene vil begynne å dukke opp fra og med denne uken, skriver Teknofil.no.

Ticker-funksjonen på Facebook er nyhets- og statusoppdateringene oppe i høyre hjørne som viser endringer i sanntid. Denne tjenesten ble lansert i september, og mottok en del negativ kritikk blant brukermassen.

– GJØR TJENESTEN MER SPENNENDE

Sponsede historier er innlegg det har blitt betalt for, og vil altså dukke opp i tickeren. Reklameringen skal gjøre tjenesten mer spennende, hevder Facebook-talsmann Andrew Noyes:

– Vi har nylig gjort noen endringer i Facebook som skal bidra til å gjøre mer spennende innhold synlig for brukere, enten det er betalt eller organisk.

– Med disse endringene vil folk se et varierende antall av reklamer eller sponsede historier sammen med organisk innhold. I testperioden fant vi ut at dette ledet til mer engasjement rundt både betalt og organisk innhold, forteller han.


NYE INNTEKTER

Sponsede historier har dukket opp på Facebook i en periode allerede, og har rettet seg mot individuelle brukere basert på aktiviteten deres på nettsiden. Per dags dato dukker de opp å «canvas pages» på apper, som er sider man er innom når man spiller eller bruker andre apper for å kjøre.

Å tvinne sponset innhold inn mellom organisk innhold er en voksende trend blant nettsider som prøver å finne nye måter å få inntekter på, og Facebook ser ikke ut til å være noe unntak. (ANB)

(Kilde: CNN)

Artikkeltags