Mobil-BA i ny drakt

Ny drakt på mobilversjonen til BA ble lansert 1. februar.

Ny drakt på mobilversjonen til BA ble lansert 1. februar. Foto:

Artikkelen er over 6 år gammel
DEL

Nytt design og en mer moderne utgave av mobil.ba.no ble lansert 1. februar.

BA har, som mange andre, en sterk økning i lesertall på mobil. Flere og flere benytter mobilen til internettsurfing og nettavis-lesning.

MER LETTLEST

Med denne oppgraderingen ønsker BA at det skal bli lettere å lese nyhetene. Vi har endrer på skrifttypene, økt størrelsen på teksten og bildene kan skaleres. Innholdet tilpasser seg bedre til alle typer skjermer, uansett om du har nyeste modell eller en litt eldre mobil.

Selve menyen i toppen av forsiden er flyttet bak en Meny-knapp. Dette håper vi gjør det raskere og enklere å finne akkurat det du er på jakt.

NYE ANNONSEFORMATER

Det er også kommet nye annonseformater, som er tilpasset det bransjen ønsker.

Digitalt ansvarlig på markedsavdelingen, Stig Aukan er fornøyd med de nye annonseformatene.

– Få, men store bannerflater gir et ryddig bilde og en bedre leseropplevelse. Større bannerflater gir større mulighet for kreativ utfoldelse for de som lager annonsene, og dermed penere og mer spennende annonser, forteller han.

HVA VIL DU HA?

BAs digitale plattformer er i kontinuerlig utvikling og vi vil gjerne høre hva du synes om den nye løsningen. Og hva du kunne tenke deg å finne på våre plattformer i fremtiden?

Bergensavisen har også en egen nettbrettversjon av eavisen som ble lansert i 2011.

Artikkeltags