Gå til sidens hovedinnhold

Nettproblemer for Telenor-kunder over hele landet

Artikkelen er over 2 år gammel

Rammet både mobil- og bredbåndskunder i flere timer. – Vi beklager problemene dette medførte, sier Telenor til BA.

Fredag har Telenor-kunder over hele landet rapportert om nettproblemer.

BA fikk ved 1130-tiden flere meldinger fra frustrerte kunder som ikke fikk seg på nett og heller ikke kom gjennom til kundeservice per telefon.

– Det er flere kunder som har problemer med å komme seg på nett, både på bredbånd og mobil, sier informasjonssjef Henriette Frølich Holte i Telenor til BA klokken 1358.

Telenor kunne ikke si noe om hvor mange kunder som var rammet av nettproblemene.

– For våre mobilkunder kan problemet løses ved å slå på flymodus i mer enn fem sekunder og deretter skru av flymodus igjen, opplyser hun.

Telenor opplyser at feilen var knyttet til DNS-tjenesten, som enkelt forklart er et slags oppslagsverk som gjør at mobilen/dataen finner frem på nettet.

– Vi beklager veldig problemene dette medførte for våre kunder, understreker Frølich Holte.

Klokken 1420 opplyser Telenor at problemene med nettet er ordnet, og at ting skal fungere som normalt.

Kommentarer til denne saken