Kåret til Europas beste flyplass på kundeservice

Flesland er kåret til Europas beste flyplass på kundeservice i sin kategori.

Flesland er kåret til Europas beste flyplass på kundeservice i sin kategori. Foto:

Bergen Lufthavn Flesland får utmerkelse i to kategorier i en undersøkelse utført av bransjen selv.

DEL

Avinor Bergen lufthavn Flesland og Oslo Lufthavn er begge kåret til Europas beste på kundeservice i hver sin kategori. Flesland vant også prisen for den flyplassen med størst fremgang på kundeservice i 2018.

Dette er basert på kundeservice-målingen ASQ (Airport Service Quality), som foretas hver måned og som brukes aktivt av de fleste flyplassene i verden, skriver Avinor i en pressemelding.

Det var flere vinnere i begge kategoriene, og Flesland må dele prisen med flyplassene i Alicante (Spania), Bristol (UK), Sochi (Russland), Keflavik, Luqa (Malta), Newcastle (UK) og Porto (Portugal).

Største investeringene

Bergen lufthavn er også i sin størrelseskategori kåret til den flyplassen som har hatt størst forbedring i 2018 i Europa.

– Dette er en anerkjennelse vi er veldig stolte av og viser at alle som jobber på flyplassene våre bidrar veldig godt for å gi de reisende en god opplevelse. De to største investeringene Avinor har gjort de siste årene har vært utbyggingen av Oslo Lufthavn og Bergen lufthavn. Nå ser vi resultater av det, sier konsernsjef i Avinor Dag Falk-Petersen i en pressemelding, og fortsetter:

– At Bergen også får en pris for «størst forbedring» på kundeservice ser vi selvsagt i sammenheng med utbyggingen, og nå har hele regionen en flyplass å være stolt av.

Var trange kår

På Flesland legge de ikke skjul på at anerkjennelsen er noe som de setter stor pris på.

– Da vi åpnet den nye terminalen på Bergen lufthavn høsten 2017 gledet vi oss til å gi vestlendingene en flyterminal de fortjener. Etter så mange år med trange kår er opplevelsen en helt annen nå, sier Øystein Skaar, fungerende lufthavndirektør ved Bergen lufthavn Flesland, i en pressemelding.

Avinor skal ta imot prisene for Bergen og Oslo på en seremoni i forbindelse med «Customer Experience Global Summit» i september.

Artikkeltags