Slakter Norwegians kundebehandling

Folk venter på Flesland etter kansellering og forsinkelser.

Folk venter på Flesland etter kansellering og forsinkelser. Foto:

Familien på fem vet ikke hvor de skal sove i natt etter fly-kanselleringen fra London.

DEL

Vær hjemme selv om du er borte. Lokale nyheter – 5 kr for 5 uker

– Helt elendig kundebehandling, sier Leif Johan Ellingsen.

Han, konen og deres tre barn skulle egentlig lande på Flesland i kveld etter Lanzarote-ferie. Nå vet de ikke hvor de skal sove i natt.

– Vi satt på flyet fra Lanzarote til London da vi fikk beskjed om at vi ikke kunne lande på Gatwick flyplass på grunn av noen problemer der. Dermed ble flyet omdirigert til Birmingham, forteller han.

Når flyet så landet i Birmingham måtte de sitte to timer om bordi flyet, uten at de fikk noe informasjon.

– Når vi omsider fikk komme ut måtte vi vente en time på bagasjen vår. Vi har forsøkt å ringe Norwegian i hele kveld og ventet flere timer i telefonkø for å få informasjon. en gang kom vi igjennom men da ble det brutt midt i samtalen, forteller han.

Familien er omsider tilbudt en minibuss til London som skal være organisert av Norwegians agent i Birmingham. Kjøreturen til London tar tre timer.

– Men vi aner ikke hvor vi skal sove i natt. Dette er elendig fra Norweigan, sier Ellingsen.

Nødlanding førte til forsinkelser

Norwegians London-fly som nå er kansellert, skulle egentlig lette fra Flesland klokken 19.10.

Det samme flyet, som familien-Ellingsen skulle vært på, skulle returnere fra Gatwick flyplass til Flesland senere i kveld.

Årsaken til kanselleringen er en hendelse på Gatwick tidligere i ettermiddag.

Et Air Canada fly på vei fra London til Toronto måtte snu og nødlande på Gatwick flyplass igjen, etter at det ene hjulet hadde blitt kraftig skadet under letting.

Dette har ført til store forsinkelser og kanselleringer gjennom dagen, opplyser Gatwick flyplass på sin Twitter-profil.

Flere fly kraftig forsinket

I tillegg til at Norwegians London-fly ble kansellert var det store forsinkelser på flyet til New York som skulle lette klokken 1630 i ettermiddag. Flyet lettet istedet klokken 2000.

– Vi hadde gått ombord på flyet da vi fikk beskjed om at de hadde problemer med et hjul som måtte fikses, sier en kvinne som BA har snakket med.

Kvinnen var på vei til New York med familien.

– Vi har fått helt OK informasjon. Det er verre for dem som fikk kansellert flyet sitt til London, sier hun.

I tillegg ble en SAS-flyvning til Split over åtte timer forsinket. Flyet skulle gå klokken 0750, men tok ikke av før klokken 1633.

Totalt har SAS ni forsinkede fly fra Flesland mandag. Norwegian har kun tre.

Her kan du se oversikten over flyselskapene.

Har ikke fått tilbud om nytt fly

Kommunikasjonssjef i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, sier at de jobber med å gi ut informasjon og tilby de som skulle reise med London-flyet nye reiser.

– Vi sender ut informasjon på sms til de pasasjererne som har registret sitt telefonnummer hos oss. I tillegg forsøker vi å gi informasjon på flyplassen.

– Hva tilbyr dere de som nå ikke kommer med flyet til og fra London?

– Det er for tidlig å si. Vi jobber nå med å se på hvilke alternativer vi kan tilby dem, sier Sandaker-Nielsen.

Artikkeltags