Kelner, det er en skrue i grøten!

Dette er skruen som Hege Nordvik forteller dukket opp i grøten.

Dette er skruen som Hege Nordvik forteller dukket opp i grøten. Foto:

Artikkelen er over 5 år gammel

Hege Nordvik fikk seg en overraskelse da hun skulle koke grøt til sønnen.

DEL

Hege Nordvik fikk seg en kjip overraskelse da hun skulle koke grøt til sin 15 år gamle sønn fredag kveld. Som vanlig hadde hun kjøpt inn sønnens favoritt-type, First Price sin ferdiggrøt i kilospakninger.

Ifølge Nordvik var hun godt i gang med kokkeleringen da noe skjedde:

– Plutselig merket jeg at det kom en knekkelyd fra pannen. «Hva i svarte hva det,» tenkte jeg.

Da Nordvik rotet litt rundt, fisket hun opp en skikkelig svær klump, forteller hun.

– GÅR DET AN?

– Inni lå det en diger bolt. Sikkert fra en av maskinene på fabrikken, tipper hun, og spør retorisk «Går det virkelig an?!».

Heldigvis gikk det bra.

– Men det kunne jo gått skikkelig galt. Sannsynligvis hadde sønnen min reagert hvis han hadde fått den i munnen, men tar du deg en skikkelig jafs, knekker jo tennene. Og det er ikke billig å gå til tannlegen, påpeker hun.

Grøten var kjøpt hos Kiwi på Rubbestadneset hjemme på Bømlo, uten at Norvik tror det er butikken som har en skrue løs.

– Den stammer nok fra en First Price-maskin, tror Nordvik.

– Tviler på at jeg kjøper denne grøten igjen.

– TA KONTAKT!

Kommunikasjonssjef i NorgesGruppen, Kine Søyland, avviser ikke at skruen kan ha havnet i grøtposen i forbindelse med produksjonen. Hun beklager hendelsen, og ber Nordvik ta kontakt med kundeservice.

– Slike ting skal selvfølgelig ikke skje, men vi er avhengig av å få beskjed fra kunden for å kunne ta tak i dette. Det kan vi ikke gjøre før vi har fått en henvendelse fra kunden, sier hun.

Informasjon om hvor man skal henvende seg, er skrevet på pakningen.

– Hvis kunden sender inn slike fremmedlegemer, gir det oss muligheten til å spore dette opp, og finne ut hvordan det i det hele tatt kan ha vært mulig at det havnet der, sier Søyland.

Artikkeltags