«Katastrofalt» norsk fall for Tesla

Prosjektleder Pål Rasmus Silseth karakteriserer overfor DN Teslas fall som fryktelig og for en katastrofe å regne med det utgangspunktet de hadde. Foto: (NTB scanpix / BI / montasje Nettavisen)

Prosjektleder Pål Rasmus Silseth karakteriserer overfor DN Teslas fall som fryktelig og for en katastrofe å regne med det utgangspunktet de hadde. Foto: (NTB scanpix / BI / montasje Nettavisen)

Av

Tesla faller dramatisk i omdømmeoversikten til Norsk Kundebarometer.

DEL

[Nettavisen]: Tesla ble for første gang målt i fjor, og havnet da på en fjerdeplass med sterke 82,8 kundetilfredshetspoeng. Ett år senere ligger de på 51. plass, skriver Dagens Næringsliv (DN) onsdag.

Siden 1996 har BI utført undersøkelsen som måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Prosjektleder Pål Rasmus Silseth karakteriserer overfor DN Teslas fall som fryktelig: – Det er for en katastrofe å regne med det utgangspunktet de hadde, sier han blant annet.

– Det er en trist, men ikke uventet konsekvens av at vi har hatt utfordringer med servicekapasiteten i Norge. Vi bruker betydelig med tid og ressurser på å rette opp i dette for å gi den kundeopplevelsen som vi ønsker at Tesla-eierne skal ha, sier kommunikasjonssjef Even Sandvold Roland i Tesla Norge til DN.

Volvo topper årets utgave av Norsk kundebarometer, mens nykommer Tesla er i fritt fall. Det er andre året på rad at Volvo er den bedriften i Norge som best tilfredsstiller sine kunder.

Bak følger Toyota og Flytoget, som har vunnet kundetilfredshetsprisen seks ganger hver, ifølge Dagens Næringsliv som har fått tilgang til barometeret som offentliggjøres av Handelshøyskolen BI onsdag.

I dagligvarebransjen er det Meny som gjør det best. De er på 43. plass totalt, etterfulgt av Kiwi (73) og Coop Obs (89).

Bunnpris ligger på 153. plass med 59 poeng og «svært misfornøyde kunder». Nederst, på 154. plass, er Get.

Artikkeltags