Historisk dårlige seertall i juni for TV 2

TV 2 har historisk dårlige seertall i juni i målgruppen 20-49. Det er de dårligste resultatene på ti år.

TV 2 har historisk dårlige seertall i juni i målgruppen 20-49. Det er de dårligste resultatene på ti år. Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

I juni var det bare 15 prosent av seerne i aldersgruppen 20-49 som så på TV 2. Det er historisk lavt og slått av konkurrenten Discovery.

DEL

Det er tv-seerne mellom 20–49 som regnes for den mest kommersielt interessante målgruppen. Men målingene tilbake til 2007 viser at alle de ti foregående junimånedene har TV 2 hatt bedre tall enn i år, ifølge Dagens Næringsliv.

Samtidig som kanalen opplever svake tall i starten av sommeren, gjenstår det ifølge avisen fortsatt krav om kostnadskutt i nyhetsavdelingen.

– Vi jobber kontinuerlig med å realisere de kuttene som allerede er vedtatt, og det er ikke vedtatt ytterligere kutt i Nyhets- og sportsavdelingen utover det, sier kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2.

Strategiprosjektet «TV 2 i 2020" konkluderte med at det må spares 350 millioner kroner innen 2020.

– Da vi startet omorganiseringen, identifiserte vi en overtallighet på 177 stillinger. Mesteparten av dette har vi klart å løse. Vi står igjen med fem vanskelige saker, som vi har mottatt stevninger i. Ingen ønsker dette, men vi har ikke klart å finne løsninger og vi jobber nå med tilsvar i disse sakene, sier Willand og bekrefter at nedbemanningen ikke er helt i mål.

Mandag ble det kjent at nyhets- og sportsdirektør Jan Ove Årsæther slutter i kanalen.

Artikkeltags