Tvang brusen tilbake

Etter å ha vervet 36 000 medlemmer i Facebook-gruppen «URGE PÅ 1,5l FLASKER» kunne Magnus Nyborg endelig slippe jubelen løs.

Etter å ha vervet 36 000 medlemmer i Facebook-gruppen «URGE PÅ 1,5l FLASKER» kunne Magnus Nyborg endelig slippe jubelen løs. Foto:

Artikkelen er over 11 år gammel

Magnus Nyborg fra Fyllingsdalen sørget for at Coca Cola måtte starte med store Urge-flasker igjen.

DEL

Leskedrikken Urge ble lansert i 1994. Den gang både på o,5 og 1,5 liters flasker. I 1999 ble 1,5 liters flaskene trukket tilbake, og Urge-elskerne har siden vært tvunget til å nyte leskedrikken i halvlitersformat.

Nyborg gikk på media- og kommunikasjonslinjen på Laksevåg videregående skole.

– Vi satt og kjedet oss i en time og tilbragte mye tid på Facebook. Der startet vi en gruppen, halvt på spøk, for folk som ville ha Urge tilbake på 1,5 liters flasker, forteller Nyborg.

Venner og venners venner meldte seg etter hvert inn. Men den store responsen lot vente på seg.

TOK AV: Det skulle fort bli flere, ja flere tusen, grunner til å skåle i Urge.

– For etter det klikket bare utviklingen helt. Da det sto på som verst kom det nye medlemmer mens vi satt å så på. Det var ganske sykt, forteller Nyborg.

Milepælene sto for fall ettersom gruppen passerte 1000, 2000, 3000 og 4000 medlemmer.

– Hele tiden hadde vi mailet Coca-Cola og informerte om utviklingen. Men plutselig, da vi talte 4253 medlemmer, kom svaret vi hadde håpet på:

«Vi kan si det slik at hvis den ihuga fansen på Facebook klarer å doble antallet medlemmer, vil vi prøve å lansere Urge på 1,5 liters flasker,» skrev Coca-Cola.

Med dette esset i ermet trengte ikke Nyborg mer enn tre dager på å doble medlemstallene.

Nå på fredag ble Nyborg fløyet over fjellet, på Coca-Colas regning, for å overvære at de første halvannenliterne med Urge siden 1999 ble tappet.

Artikkeltags