Vollvik kaster seg på revebølgen

Idar Vaollvik har kastet seg på «The Fox»-hysteriet.

Idar Vaollvik har kastet seg på «The Fox»-hysteriet. Foto:

Av
Artikkelen er over 6 år gammel

Gründer Idar Vollvik selger klesprodukter med Fox-logo. - Det har vært helt galimatias.

DEL

Investor, gründer og eksmilliardær Idar Vollvik har kastet seg på revehysteriet som eksploderte online og i all verdens mediekanaler etter at Ylvisbrødrene slapp sin musikkvideo «The Fox» i begynnelsen av september.

På nettbutikken Ludostore tilbys T-skjorter, såkalte foxershorts, luer etc. – alle tydelig inspirert av reven som ingen vet hva sier.

– IKKE INSPIRERT AV PETTERØES

Nettavisen tar en telefon til Idar Vollvik for en liten reveprat:

– Vi ser du har kommet med en ny kolleksjon med T-skjorter og andre klær med Fox-logo – kanskje unødvendig å spørre hvor inspirasjonen kommer fra?

– Hehe, ja det er verken Asbjørnsen og Moe eller Petterøes Eventyrblanding. Det er faktisk Ylvisgutta.

– Hvor lenge har dere solgt disse Fox-produktene?

– Vi begynte helt tilbake for en måned siden. Og vi begynte da med boxershorts (foxershorts for å være presis, journ.anm.).

– BIEBERTAKTER

– Og salget går strålende?

– Ja, det er helt galimatias – det er rett og slett litt biebertakter over dette.

– Vet du hva Ylvisbrødrene tenker om at du henger deg på deres suksess på denne måten?

– Jeg har kontaktet manageren deres for å høre hva de tenker om lisens, så vi har en dialog som pågår. Ludostore er Norges største på lisensierte produkter. Ylvis kommer nok med produkter knyttet opp mot «The Fox» etterhvert, og da vil vi gjerne tilby dem gjennom Ludostore.

SALGSBOOM

– Hvordan går salget?

– De siste dagene har det gått 1000 produkter hver dag, sier en tydelig fornøyd Vollvik.

– Er det barn som er målgruppen?

– Det er ikke så mye som er til barn ennå, per nå er 90 prosent av produktene våre til voksne, også blant fox-produktene.

ALLTID ET NYTT FENOMEN

– Satser du på å utvide revekolleksjonen til et bredere assortiment?

– Ja, vi har rundt 40 produkter til nå, men satser på i hvert fall 40 til.

– Du er ikke redd folk snart går lei av «The Fox» da?

– Nei jeg er ikke redd for det, for da kommer det noe nytt. One direction og Justin Bieber har vi kjørt mye på tidligere, og med stor suksess. Nå merker vi også at Bieberfeberen har blusset opp igjen. Aktiviteten fra Biebers norske fanside opp mot vår nettbutikk har eksplodert de siste to ukene. Det har garantert å gjøre med at han slapp en ny låt for et par uker siden, avslutter Idar Vollvik.

Artikkeltags