Discovery gikk ut med feil seertall for «Ex on the Beach»

Daniel Pedersen fra Bergen er en av de åtte deltakerne som er med fra første episode av «Ex on the Beach».

Daniel Pedersen fra Bergen er en av de åtte deltakerne som er med fra første episode av «Ex on the Beach». Foto:

Discovery rapporterte at første episode av «Ex on the Beach» var sett av 217.000 til sammen. Det stemte ikke.

DEL

Dette var en menneskelig feil.

– Vi har fått nye målesystemer for TV i Norge, som for første gang fanger opp digital seing. Det er veldig bra, men i går ble det dessverre gjort en feil fra vår side, der to ulike tall ble blandet sammen. Det gikk ei kule varmt. Det er pinlig, og vi beklager feilen, sier Espen Skoland, kommunikasjondirektør i Discovery Networks til BA.

Har gjort det bra

«Ex on the Beach» har tatt TV-Norge med storm. 89.000 så episode to av «Ex on the Beach» på strømmetjenesten Dplay i går. Det er opp 25.000 fra premieredagen. Også på kanalen FEM øker seertallene.

Les også: Bergenser i skandaleserie

– Vi var ganske trygge på at interessen rundt dette programmet ville være stor. Men seertallene og den digitale trafikken på Dplay er over vår forventing. I går var det i tillegg et rekordstort antall personer som registrerte seg som betalende abonnenter. Så dette er morsomme dager for oss, forteller Skoland.

Programmet «Ex on the Beach» viser åtte single ungdommer som reiser på ferie til en eksotisk øy.

Her skal deltagerne feste, sole seg, forelske seg og antagelig litt mer. For å skape dramatikk sendes ekskjærester av deltagerne inn én etter én. En av deltagerne er Daniel Pedersen fra Bergen.

Skoland i Discovery sier at de forventet både kritikk og oppmerksomhet.

– Den første uken med «Ex on the Beach Norge» har egentlig gått litt som forventet, og samtidig litt bedre enn vi håpet. Snakkis-faktoren er høy, og kritikken er til tider kruttsterk. Det hadde vi regnet med. Men estimatene vi laget for seing og trafikk har vi allerede skrotet. De nye er justert opp.  

Artikkeltags