Gå til sidens hovedinnhold

Med Kygo, Bryggen og Fisketorget vil de nå ut til unge turister

Artikkelen er over 4 år gammel

Til Kygo-toner skal Visit Norway få unge eventyrere til å besøke Bergen og Norge.

– Vi ville bruke norsk musikk på øverste hylle fordi det gir høy kvalitet samtidig som vi gjennom andre uttrykk kan vise hva og hvem som kommer fra Norge. Det gir en rikere merkevare for Norge. Kygo er for tiden en av verdens største artister og produserer inkluderende musikk som favner bredt, sier Stein Ove Rolland, kampanjeansvarlig for Visit Norway.

Vil nå ut til «moderne reisende»

Til den internasjonale artistens låt «Stay», med Maty Noyes på vokal., ruller videosnutter fra flere norske byer som Oslo, Bergen Balestrand, Nordfjord, Ålesund, Trollstigen Åndalsnes, Trondheim og Helgelandskysten over skjermen i den nye kampanjevideoen til Visit Norway.

Rolland mener musikk var kjernen og startpunktet for å sette innhold, tone og tempo på filmen.

– Kygo lager feelgood-musikk med bred rekkevidde som passer «spot on» med den stemningen vi ville formidle. Hva er vel bedre enn nettopp å inkludere og fremheve norsk musikk sammen med å vise Norge fra sine beste sider gjennom opplevelser?

Målet deres med å vise bilder fra Bryggen og Fisketorget, er å nå ut til mennesker mellom 25 og 35 år, såkalte «Millennials».

– Moderne reisende reiser mye, snapper, chatter, er på Instagram, kan mye og forventer mye. De vil oppleve det urbane tilbudet – med kultur, kunst, pulsen i bylivet og de vil ut og oppdage landet på sin måte. De snur seg fort, vil ha mange øyeblikk. De vil ha unike, autentiske opplevelser, ta fantastiske foto og dele kule historier på sosiale medier. De vil komme tett på destinasjonen og folkene som bor her, smake den lokale maten og lære om landet og kulturen, forklarer Rolland.

Sett av fire millioner

Filmen, som ble publisert i begynnelsen av desember, skal brukes av Visit Norway i to år. Kortversjonen har allerede blitt sett av fire millioner mennesker verden over.

Den totale rekkevidden fra kampanjen anslår Rolland er langt bredere.

– Vi forventer å ha de første tallene klare i januar, avslutter han.

Kommentarer til denne saken