Gå til sidens hovedinnhold

Servicenivået når nye høyder

Artikkelen er over 5 år gammel

Inkognito lot seg sjarmere i senk av servitøren på Michelsen.

Sted: Michelsen

Mat: 8/10

Interiør: 7/10

Service: 10/10

Pris: 8/10

Til sammen:8/10

Jeg leser i TripAdvisor at flere har kritisert servicen på Michelsen. Da har de sannsynligvis ikke vært der i det siste. (Den siste var forresten en sur anmeldelse fra 17. mai.) I hvert fall så har ikke de som kritiserte servicen hatt samme servitør som oss. Den servicen vi ble gjenstand for på Michelsen er meget, meget sjelden. Først stort smil og velkommen idet vi kom, så et adjø idet vi smatt ut idet vi fikk øye på en venn som ventet utenfor, så et nytt digert smil og velkommen idet vi steg inn på nytt. Denne vår servitør kom flere ganger bort til bordet vårt for å se at alt var vel, en gang med tre glass isvann i tilfelle vi trengte noe mer å drikke. Samtidig merket jeg at logistikken var en del av hennes DNA. Jeg ble rett og slett overveldet. Er det mulig å oppleve et så høyt servicenivå her i Bergen? Jeg anbefaler alle restauranteiere å sende sine servitører til Michelsen for å bivåne magien, se hvordan det kan gjøres når glede og entusiasme springer frem og sprer seg som en frisk sommerbris utover de ulike bordene.

Utvalget mat på Michelsen var i utgangspunktet skuffende. Jeg hadde gledet meg til å spise asiatisk slik man pleide på Michelsen. Med nye eiere er menyen mye enklere. Focaccia og Rekesandwich og et større utvalg kaker. Focaccia Club til sympatiske 98 kroner (kylling, tomat & bacon) var nydelig. Rekesandwichen til 99 kroner enda bedre; den var fantastisk. Knasende gode reker og mye majones på et rugbrød. Jeg har faktisk aldri opplevd å få så mye reker på et smørbrød før – og det til under hundrelappen. Sjokolade og ostekake til 39 kroner er heller ikke å si noe på. Skuffelsen over at det ikke ble spicy mat forsvant, og med den ekstremt trivelige servitøren som stadig kom og vartet oss opp, ga vi oss over, alle tre. – Jeg tror jeg blir nødt til å gi ti på service. De andre var helt enige. Tror det er første gangen jeg gir ti på service. Det føltes dristig. Men er det ti, så er det ti.

Michelsen er et moderne, rettvinklet og innbydende spisested. Man sitter behagelig. Alt ser nytt og påkostet ut. Stolene er behagelige og utsikten fin. Denne gangen savnet jeg noen varme retter. Det vil si foccaciaene var oppvarmet, men det ville gjort seg med noen andre varmretter. Michelsen er nå først og fremst et sted hvor man tar seg kaffe og kake, eller et glass vin. Hvis sommerværet hadde vært bedre, ville det vært fullt utenfor, men med denne regnsommeren, var det ingen som satt ute - og bare halvfullt inne. Det eneste solgløttet var hver gang servitøren kom bort til bordet og, på gebrokkent norsk, spurte om vi hadde det bra.

Kommentarer til denne saken