Her er Branns nye drakt

Kaptein Vito Wormgoor og Ruben Yttergård Jenssen viser frem Branns nye hjemmedrakt.

Kaptein Vito Wormgoor og Ruben Yttergård Jenssen viser frem Branns nye hjemmedrakt. Foto:

Innbringende draktavtale for Brann.

DEL

Torsdag offentliggjorde Brann bilder av det som blir Branns nye hjemmedrakt i 2019.

Det nye draktsettet, som også i år er utformet av Nike, er neste sesong proppfull av reklame.

For første gang siden gulldagene har Brann nemlig klart å selge ut reklameplassen på hele draktsettet – og det rekordtidlig – skal vi tro Branns kommersielle leder, Camilla Schutz.

– Vi må tilbake 10–11 år for å finne sist Branns draktsett var fulltegnet, og vi kjenner ikke til at vi har fått dette til på et så tidlig tidspunkt før, sier Schutz til BA.

Sponsoravtalene er tegnet over de to neste årene.

I 2019 kommer Brann til å ha reklameplass på baksiden av shortsen, slik de også hadde på tampen av årets sesong.

Laster avstemning...

Innbringende avtale

Etter det BA erfarer vil avtalen bety at Brann tjener i overkant av ti millioner kroner årlig på draktreklame.

– Drakten er det enkeltmomentet som gir oss mest sponsorinntekter, og denne avtalen, som er tegnet over de neste to årene, har gitt oss en økning. Dette er veldig positivt for Brann, sier Schutz.

Drakten kan forhåndsbestilles allerede nå, men kommer først i butikken i midten av februar.

Fotballsupportere er ofte interessert i hvordan drakten rent estetisk ser ut. Sånn sett er det ikke gitt at enda mer draktreklame nødvendigvis blir positivt mottatt av alle Brann-supportere, uten at det bekymrer Schutz.

– Baksiden av shortsen er noe vi ikke har klart å selge på mange år, og at enda flere samarbeidspartnere vil være med på laget er veldig positivt – både økonomisk og merkevaremessig, sier hun.

Artikkeltags