Bergensere får inkassokrav på doruller de aldri har fått

Illustrasjonsfoto, doruller.

Illustrasjonsfoto, doruller. Foto:

Artikkelen er over 6 år gammel

Fortvilte bergensere klager til idrettslagene etter inkassokrav for doruller de aldri har fått. Nå lover leverandøren å rydde opp.

DEL

Flere oppgitte bergensere har kontaktet både BA og lokale idrettslag har i frustrasjon over å få inkassokrav på doruller de har bestilt, men aldri fått.

Det er bedriften Sponsorteam som står bak kravene, og salgene av dorullene. De samarbeider med klubbene, som får en prosent av salget mot at Sponsorteam får bruke navnet deres når firmaet ringer rundt for å selge varer.

– Vi har fått en del telefoner fra sinte folk som er oppgitt over å få inkassokrav for varer de aldri har mottatt. Ofte tror man at det er vi i klubben som står bak salget, men det er Sponsorteam som er leverandør og selger. Ikke oss, sier daglig leder i FK Fyllingsdalen, Frank Hellevik, til BA.

FLERE HENVENDELSER

Fana har også et samarbeid med Sponsorteam. De har også fått en rekke telefoner fra folk som lurer på hvorfor de skal betale for doruller når varene aldri er kommet eller aldri har fått faktura før inkassokravet kom.

– De tilfellene vi har hatt har vi tatt opp med selskapet, og det er ordnet nå, sier daglig leder i Fana Fotball, Kjetil Brekke.

Sponsorteam legger seg langflat problemene som har oppstått for kundene sine.

– Det er bare å beklage for de som har blitt berørt av dette. Vi har flyttet administrasjonen til Østlandet og i forbindelsen med den la vi om datasystemene våre. Det medførte at enkelte av våre kunder ikke fikk varene sine. Dette ryddet vi opp, og nå blir ingen fakturert før vi har en bekreftelse på at varen er mottatt, forteller daglig leder i Sponsorteam Torry Drange.

LOVER Å RYDDE OPP

– Dessverre fikk vi også problemer med at de som distribuerer varene våre ikke har sendt ut faktura etter at varene var mottatt. Det har ført til at en har fått varene, men ikke fått noen faktura før man fikk inkassokrav. Også dette har vi ryddet opp i nå, og den siste måneden har vi ikke registrert noen problemer, legger Drange til.

Den daglige lederen i Sponsorteam ber nå alle som har fått urettmessige inkassokrav ta kontakt med ham direkte på e-post: torry@sponsorteam.no

– Vi leverer over 40 000 leveranser i året, og de aller fleste er fornøyde. Disse problemene har gått utover noen få, og vi vil ha fornøyde kunder. Tar de kontakt på e-posten skal jeg sørge for å få ordnet opp i problemene, lover Drange.

SA OPP AVTALEN

Til tross for at ting nå skal være i orden igjen har Idrettslaget Gneist bestemt seg for å si opp avtalen med Sponsorteam.

– Vi hadde et veldig godt samarbeid med firmaet veldig lenge, men opplevde store problemer da de flyttet adminstrasjonen fremover. Det førte til at vi fikk en del henvendelser fra misfornøyde kunder, forteller daglig leder i Gneist, Marit Helle Østervold.

Hun forsøkte å ta kontakt med firmaet for å få til et møte, men fikk aldri noe svar.

– Siden det svaret aldri kom, valgte vi å si opp avtalen, forteller Østervold.

Artikkeltags