Brann-avtale verdt 50 millioner

Brann-spillerne har grunn til å juble etter at hovedsponsoren fortsetter i fem nye år. (Arkivfoto: Arne Ristesund)

Brann-spillerne har grunn til å juble etter at hovedsponsoren fortsetter i fem nye år. (Arkivfoto: Arne Ristesund)

Hovedsponsoren forlenger med Brann.

DEL

Sparebanken Vest har vært Branns hovedsponsor siden 2003. Nå er det klart at banken blir værende det i minst fem år til. Den nåværende avtalen gikk egentlig ut ved utgangen av 2018, men allerede nå er avtalen forlenget til ut 2022.

Avtalen innebærer i hovedsak eksponering på Branns drakt, stadionreklame og navnerettighetene på hovedtribunen. Brann tjener om lag ti millioner kroner i året på avtalen.

– En gledens dag, det er veldig kjekt å presentere dette, smiler daglig leder i Brann, Vibeke Johannesen.

Konsernsjef i Sparebanken Vest, Jan Erik Kjerpeseth, inngikk den første avtalen mellom partene som markedsdirektør helt tilbake i 2003. Han mener Bergens næringsliv må følge etter.

– Det har vært et veldig godt samarbeid over veldig lang tid. Nå tror jeg vi står overfor et veldig spennende reisverk. Brann har en ledelse vi tror på, og da må vi og andre i næringslivet i Bergen kjenne vår besøkelsestid, sier han.

– De viser en langsiktighet i Brann nå, og da ønsker vi å være tidlig ute for å gi dem forutsigbarhet. Jeg tror aldri jeg har vært så optimistisk på vegne av Brann før, som jeg er nå. Jeg har jo fulgt fotballen både her og i Sogndal, og sett at det ikke er noen «quick fix» på ting, sier Kjerpeseth, som mener dagens ledelse på Stadion viser en ansvarlighet i driften av Brann.

– Så håper av næringslivet er med slik at vi også kan få gullet «hem» i løpet av denne avtaleperioden, smiler konsernsjefen.

– Sjansen øke for hver gode avtale vi signerer, følger Johannesen opp.

Daglig leder i Brann Vibeke Johannesen sammen med konsernsjef i Sparebanken Vest, Jan Erik Kjerpeseth.

Daglig leder i Brann Vibeke Johannesen sammen med konsernsjef i Sparebanken Vest, Jan Erik Kjerpeseth. Foto:

Artikkeltags