Brann øker partoutkort-salget igjen

Brann rotet vekk gullet i fjor, men publikum ser ikke ut til å ha glemt den elleville vårsesongen.

Brann rotet vekk gullet i fjor, men publikum ser ikke ut til å ha glemt den elleville vårsesongen. Foto:

Med ny tribune på plass går klubbens viktigste salgsvare bedre enn på flere år.

DEL

Ved nyttår hadde Brann solgt 4.571 partoutkort. Det viser fintellingen klubben har gjort. Den nye tribunen på sørsiden (den såkalte Fjordkraft-tribunen), som var en byggeplass hele 2018-sesongen, har utvilsomt bidratt til å øke salget igjen.

Brann har solgt tolv prosent mer enn på samme tid i fjor. Tre faktorer trekkes spesielt frem: Den nye tribunen, vellykket digitalisering og partoutkortene til barn. Brann har solgt ut samtlige av de 1000 partoutkort til barn de hadde 500 kroner stykket. Det er 150 flere enn de klarte å selge totalt i 2018-sesongen.

Én av tre på ny tribune

Brann solgte til slutt 6.640 partoutkort i 2018-sesongen, med tre tribuner. Kommersiell leder, Camilla Schutz, både håper og tror at de vil komme opp på 7.000-tallet i år.

– Det er utrolig kjekt å se at vi har tolv prosent økning ved nyttår sammenlignet med i fjor. Det er alltid spennende å se om folk vil være med oss eller ikke. Vi er veldig glade for økningen, sier hun.

Schutz har oppdaget at det er en vesentlig andel nye partoutkort-kjøpere, altså ikke bare fornyelser, blant dem som har utnyttet Sportsklubbens «early bird»-priser før nyttår.

Camilla Schutz er kommersiell leder i sportsklubben Brann

Camilla Schutz er kommersiell leder i sportsklubben Brann Foto:

Og hele en av tre partoutkort er kjøpt på den nye tribunen, som i år er omtrent ti meter nærmere sidelinjen enn før.

16. mai i pakke

– Det er en attraktiv tribune, bemerker Schutz, som er spesielt glad for barne-salget.

– Vi har solgt over 1000 partoutkort til barn. Det handler om fremtiden, om å klare å skape engasjement blant de unge. Vi hadde 50 aktive i Bataljonen Ung i fjor, og vi har allerede solgt 98 av de kortene nå.

Hun kan også avsløre at Brann planlegger å gjenta kassasuksessen med å selge 16.-mai-kampen i en pakke som inkluderer flere kamper. Dermed må dem som planlegger å kun få med seg oppgjøret dagen før dagen belage seg på å måtte kjøpe billett for én eller flere av kamper før eller etter 16. mai i samme slengen.

LAN knuser Norling

Faktisk har Brann solgt bedre inn til nyttår hvert eneste år under Lars Arne Nilsen enn de gjorde da Rikard Norling ble ansatt før jul i 2013. Salget eksploderte de påfølgende dagene etter ansettelsen, men ved nyttår hadde man likevel ikke nådd høyere enn 3.200 den gang.

Slik er salgstallene de siste årene pr. 31. desember:

  • 31.12.2015: 3.647
  • 31.12.2016: 4.050
  • 31.12.2017: 4.070
  • 31.12.2018: 4.571

Totalt antall solgte partoutkort siste fem år:

  • 2014: 6.700
  • 2015: 5.200 (1. divisjon)
  • 2016: 6.424
  • 2017: 7.130
  • 2018: 6.640
Det bygges ennå på Stadion, men den nye tribunen skal stå helt klar til sesongstart 2019. Studenthyblene tilknyttet utbyggingen skal være klare til semesterstart august 2019.

Det bygges ennå på Stadion, men den nye tribunen skal stå helt klar til sesongstart 2019. Studenthyblene tilknyttet utbyggingen skal være klare til semesterstart august 2019. Foto:

Artikkeltags