Signerte avtale verdt ti millioner

Frydenbø har forlenget avtalen med Brann ut 2022. Det betyr at konsernet fortsatt skal ha navnet sitt på tribunen der Bataljonen står. (Arkivfoto: Emil Weatherhead Breistein)

Frydenbø har forlenget avtalen med Brann ut 2022. Det betyr at konsernet fortsatt skal ha navnet sitt på tribunen der Bataljonen står. (Arkivfoto: Emil Weatherhead Breistein)

Artikkelen er over 1 år gammel

Frydenbø skal være tribunesponsor i ytterligere fem år.

DEL

Siden 2004 har Frydenbø vært sponsor for Brann. Fra 2005 har konsernet hatt en egen tribune på Stadion. Avtalen med Brann gikk ut etter 2018, men allerede nå er avtalen forlenget ut 2022-sesongen.

– Jeg har ikke lyst til å kommentere summene i avtalen, men det er omtrent på det samme nivået som tidligere år, sier konsernsjef i Frydenbø, Tor Christian Bringedal, til BA.

– Tribunen viktigst

Konsernet har, etter det BA kjenner til, betalt Brann omkring to millioner for avtalene de har hatt de siste årene. Det betyr at den nye avtalen er verdt omkring ti millioner, men ingen av partene ønsker å kommentere denne summen.

Konsernsjefen i Frydenbø blir straks mer snakkesalig når han får spørsmål om hvorfor de blir med videre.

– Vi har et ønske om å være en langsiktig partner for Brann, og det passet bra å forlenge avtalen med dem nå. Vi har funnet noen gode konsepter å jobbe videre med sammen, forteller Bringedal.

En del av avtalen er at de skal fortsette å ha navnet sitt på tribunen der Bataljonen står.

– Det er den viktigste delen av pakken vår, slår konsernsjefen fast.

Håper på gull

Når man har vært sponsor siden 2004 sier det seg selv at Frydenbø har vært med på enorme oppturer og nedturer med Brann. Nå mener Bringedal at klubben er på rett spor, og det er også en del av grunnen til at de forlenget nå.

– Det er jo et signal om at vi synes det jobbes bra i klubben når det gjelder alt fra økonomi til sport. Vi må tenke langsiktig, selv om vi også tenker kortsiktig. Vi håper jo at Brann vinner noe i den nye perioden vår, enten det er serie eller cup, sier konsernsjefen.

Branns kommersielle leder, Camilla Schutz, er meget fornøyd med forlengelsen.

– For oss er lokale, langsiktige samarbeidspartner drømmen. De har forlenget avtalen sin ett år før den gamle gikk ut, og det tar vi som et signal på at de er fornøyde, sier hun.

Artikkeltags