Bil og motormagasinet 2020

Dette er folkene som gjør din hverdag litt lettere:

-Vi har et veldig tydelig mål når vi går på jobb

Det er mandag, ungene er kjørt i barnehagen etter en stressende morgen og du er allerede noen minutter for sen til morgenmøte i sentrum. Det er nå du trenger at alt skal gå knirkefritt. -Gjør vi jobben vår helt perfekt, er det aldri noen som tenker på oss.

Det finnes en gjeng mennesker som jobber hele døgnet hver eneste dag i året for at du skal slippe en ekstra bekymring eller stressende moment.

-Parkering er aldri målet, men en viktig del for at man skal ha en positiv opplevelse enten om man skal på jobb, kulturarrangement, shopping eller noe helt annet. Derfor jobber vi hele tiden for at dette skal gå så sømløst og enkelt som mulig slik at du skal slippe å tenke på det, sier Elisa Stewart Nilberg.

Hun jobber som koordinator for kundeservice og kommunikasjon i Bergen Parkering, som driver ByGarasjen, KlosterGarasjen og flere andre parkeringsanlegg i Bergen. I tillegg er Bergen Parkering en totalleverandør av driftstjenester for parkering, som for eksempel kundeservice og overvåking, service og vedlikehold av parkeringsteknisk utstyr og flere andre. Men for å gjøre dette trenger hun hjelp av mange dyktige mennesker som jobber for ett felles mål, at befolkningen ikke skal vite at de er der.

«Mr.Fixit» i Bergen Parkering

Å ha et felles mål om å ikke bli lagt merke til kan høres noe spesielt ut, men for de ansatte i Bergen Parkering er dette hverdagen.

-Gjør vi jobben vår helt perfekt, merker ikke kundene hva vi gjør og kan bruke tiden sin på andre ting enn å stresse med parkering. Det er målet vårt, forteller servicetekniker Roy Bauge.

Når vi møter han på Bergens største garasjeanlegg, Bygarasjen er det en smilende mann som gledelig vil fortelle om arbeidsdagen sin. Roy, eller «Mr.Fixit» som han kalles blant kollegaer, er stolt av arbeidet han gjør og tydelig på hva han mener skal til for at kundene forlater parkeringsanleggene fornøyde.

-Parkering skal være enkelt, ikke noe man skal trenge å bruke tid eller krefter på, fortsetter den positive mannen.

Roy forteller videre at han elsker jobben sin og mener at arbeidsmiljøet i bedriften er noe helt unikt. Dette er også driftsoperatør Eivind Rønning helt enig i og forteller videre om kundene som de møter hver dag.

-Folk skryter veldig av jobben vi gjør og kommer ofte opp til oss og sier positive ting. Vi har også fått kransekake levert på kontoret en julaften av en fast kunde. Han takket oss veldig for at vi tok så godt vare på bilen hans.

Software engineering

-Noe av det jeg liker aller best med jobben er de positive kundene og det fantastiske arbeidsmiljøet vi har, forteller driftsoperatør i Bergen Parkering, Eivind Rønning.

Får levert kransekake på julaften


Selv om de ansatte jobber for at kundene ikke skal tenke over jobben de gjør, er det helt tydelig at befolkningen i Bergen setter pris på arbeidet. Marian Klein jobber som driftstekniker hos Bergen Parkering og forteller om nesten utelukkende positive mennesker som oppsøker de ansatte i parkeringsanleggene. Og med i overkant av 2 millioner parkeringer hvert år bare i Bygarasjen og Klostergarasjen, er det ikke rart at de ansatte i Bergen Parkering må jobbe døgnet rundt for at du skal få en litt enklere hverdag.

-Og det gjør vi med glede for våre kunder.

Bergen Parkering

Adresse:
Lars Hilles gate 19, 5008 Bergen

Døgnbemannet telefon: 55 56 88 70


E-post: post@bergenparkering.no


Bergen Parkering

  • Trygg og enkel parkering
  • Ledende aktør innen drift av privatrettslig regulerte parkeringshus og parkeringsplasser.
  • Totalleverandør av driftstjenester for parkering.
  • Døgnbemannet kundeservice
Office