Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Bryllupsfest i Bergens kuleste selskapslokale

Annonse fra Fanatorget Selskapslokaler

Giftemål har vært feiret på mange måter opp gjennom tidene. Ikke alle brudepar ønsker en tradisjonell fest etter vielsen. Her kommer Fanatorget Selskapslokaler inn i bildet!

Vi tilbyr nemlig de kuleste selskapslokalene i Bergen. 

Hos oss kan brudeparet feire den store dagen i stilfulle og lyse selskapslokaler, med to selskapslokaler for servering av mat og spisegrupper for 80 personer. Bordene blir flott dekket på etter brudeparets ønsker og tema. Vi har også et stort og stilfullt festlokale med bar, scene, dansegulv og sofagrupper til festen. Under hele arrangementet blir brudepar og gjester ivaretatt av en underholdningsvert som sørger for at alt går etter planen.

Utover kvelden når stemningen uante høyder mens brudepar og gjester svinger seg på dansegolvet til DJ’ens velvalgte musikk.

Tradisjonen tro så skal det også avholdes utdrikningslag før bryllupet – både for brud og brudgom. Hva er vel bedre enn å dokumentere kvelden med å spille inn sin egen sang, musikkvideo eller talkshow? 

Vi hjelper deg med alt fra klær, dansetrinn og setting på forhånd. Dere kan også lage en egen tekst til en kjent melodi og lage musikkvideo til "egen" låt.


Siste tilskudd for et minneverdig utdrikningslag er Talkshow- pakken. Brud eller brudgom må ta en løgndetektortest, gameshow og litt småprat fra scenekanten, med feststemte deltagere fra utdrikningslaget som tilskuere. Alt filmes og foreviges som en flerkameraproduksjon.

Ikke bare får dere opptak som varer livet ut, fylt med gode minner, men innspillingen kan også vises for bryllupsgjestene på selve dagen.

Vi tilpasser etter kundens ønsker og behov, og tilbyr en rekke tilleggstjenester som konferansier, underholdning og aktiviteter. Resultatet blir en stilfull ramme på dagen.

Gjør bryllupsdagen til en minneverdig – og kul opplevelse! 

Fanatorget Selskapslokaler

• Bergens kuleste selskapslokaler på Fanatorget.

• Fanatorget Selskapslokaler drives av Hyperklikk.

• Vi tilbyr barnebursdag, fest, utdrikningslag, teambuilding og bursdagsfeiring for voksne.

• Hos oss får du de kuleste selskapslokalene i Bergen og en rekke festlige aktiviteter og et råkult lydstudio for sang og lydinnspilling.

• Vi sørger for at dere får en kjempegøy fest, og garanterer god stemning!  

Redaksjonen i Bergensavisen har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet