Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Skal du fri eller gifte deg?

Annonse fra Theodor Olsens Eftf. Juveler

Theodor Olsens Eftf. Juveler en lang historie i bransjen. Ikke like lang som tradisjonen med gifteringer, men imponerende nok. Familiebedriften ble grunnlagt i 1868 og feirer nå 150 årsjubileum.

Adresse
Torgallmenningen 15, 5014 Bergen
Du finner oss ved "den blå steinen”


Åpningstider
Hverdager: 09:30 – 17:00 (Torsdager til 19:00)
Lørdager: 10:00 – 16:00

Vi fører gifteringer i både klassiske og mer trendy utgaver, og har et stort utvalg i morgengaver, både for enhver smak og i alle prisklasser.

Gjennom fire generasjoner har brudepar og friere lagt turen inn i vår trivelig butikk for å velge ringer som er et symbol på de løfter paret gir hverandre på den store dagen.

Utvelgelse av ringer og gaver som varer livet ut er ingen lett beslutning, og ringene skal passe hvert enkelt par. Vi bistår dere med å finne de riktige ringene, og hos oss står trygghet, kvalitet og service i høysetet.

Uansett om dere ønsker enkle, smale, brede, med eller uten mønster, inskripsjoner eller ikke, gull eller hvitt gull, med eller uten diamant, kan vi oppfylle ønskene.

Vi har knyttet oss til de beste gullsmeder, stenfattere og diamantgradere. Dermed kan vi utføre enhver tenkelig oppgave innen gullsmedfaget.


Vi har Bergens største utvalg i de mest profilerte merkevarer innen internasjonalt smykkedesign, men også innen klassiske diamantsmykker og andre tradisjonelle gullsmedprodukter.

Våre leverandører inkluderer Nordic Collection, Ole Lynggaard Copenhagen, Swepo og Georg Jensen.

Siden 1966 har butikken hatt sin beliggenhet midt i Bergen sentrum på Torgallmenningen. 

Vi ønsker til enhver tid å gi våre kunder den best mulige opplevelsen når de besøker vår butikk! 

Theodor Olsens Eftf. Juveler

• Butikken eies av fjerde generasjon, og knytter seg tett til de beste gullsmeder, stenfattere og diamantgradere. Dermed kan vi utføre enhver tenkelig oppgave innen gullsmedfaget.

• Vi har Bergens største utvalg i de mest profilerte merkevarer innen internasjonalt smykkedesign, men også innen klassiske diamantsmykker og andre tradisjonelle gullsmedprodukter.

• Trygghet, kvalitet og service står i høysetet og vi ønsker å gi våre kunder, enten du er ung eller godt voksen den beste mulige opplevelsen når dere besøker vår butikk.

• Vi ønsker dere hjertelig velkommen innom for en hyggelig og trygg handel. 

Redaksjonen i Bergensavisen har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet